Salgsbetingelser

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett

 

 Pkt. 2 Partene

 Selger:

Eras Design av Monica Løkkemo
Kontaktadresse: Gruemyra 37, 2080 EIDSVOLL
E-post: kundeservice@erasdesign.no
Tlf: 909 88 295                                     
Org.nr: 931 868 721

Kjøper er kunden som foretar bestillingen.

 Pkt. 5 Betaling

Kjøp belastes med Stripe, PayPal eller Vipps. Utstyr blir ikke produsert før betaling er registrert.

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

For å kunne handle på www.erasdesign.no må du ha fylt 18 år.

 Pkt. 6 Levering

 Levering er skjedd når kjøperen, eller hens representant, har overtatt tingen. Hvis ikke leveringstidspunktet fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden.

Vi selger foreløpig bare til fastlandet i Norge. (Du kan ta kontakt på monica@erasdesign.no for å stille spørsmål ift. dette)

 Pkt. 8 Angrerett

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytids- dag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen skal derfor skje skriftlig (e-post: kundeservice@erasdesign.no eller brev: Gruemyra 37, 2080 Eidsvoll).

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.

 

Om angrerett og reklamasjon på Troll Hundefor`s produkter:

Private som kjøper en vare på internett har normalt 14 dagers angrefrist i henhold til norsk lov. Angrerettskjema kan fås tilsendt ved å sende oss en mail.
Varen skal da returneres i ubrukt tilstand. Husk at vi skal kunne selge den returnerte varen din som ny.

Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.

Angrerett av varer etter 14 dager, eller av brukt vare, er også mulig, men hvis produktet ikke kan selges som ny til fullpris vil det av TROLL bli fastsatt en «restverdi» på produktet i henhold til antatt mulig salgsverdi og det er da dette som vil utgjøre refusjonsbeløpet.

Transportkostnadene tilfaller kunden ved all retur ved bruk av angrerett (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

NB! Varer som returneres til oss i postoppkrav eller «mottaker betaler frakt» vil ikke bli hentet. Returen bør skje i registrert postpakke, da bortkommen post i brevsending sjelden kommer til rette og produktet er kundens ansvar frem til det er registrert mottatt hos Troll Hundefôr AS. Angrerettskjema, eller et håndskrevet ark med tilsvarende informasjon skal alltid fylles ut og må følge varen som returneres. Reklamasjonsrett etter kjøpslovens bestemmelser.

 Unntak fra angrerett er noe som er spesiallaget av Eras Design utfra kjøpers valg

Dette innebærer klær og utstyr vi lager selv. Se forøvrig kjøpsvilkår

Pkt. 10. Mangel ved varen

 Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren skal skje skriftlig og mail sendes: kundeservice@erasdesign.no

  • Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

  • Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

  • Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

Pkt. 14. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

 

 https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/standard-salgsbetingelser-for-forbrukerkjop-av-varer-over-internett